miercuri, 25 decembrie 2013

Externalizarea daunelor - o solutie pentru cresterea gradului de satisfactie al asiguratilor?

In principiu, decizia externalizarii unui serviciu tine de capacitatea unei companii de a indeplini o anumita functie in mod eficient, prin forte proprii. Motivatia poate fi de ordin financiar, atunci cand este prea costisitor ca o companie sa mentina un department propriu, sau de ordin calitativ, atunci cand se urmareste oferirea unor servicii profesioniste si, implicit, cresterea gradului de satisfactie al clientilor. Aceasta ipoteza, transpusa in procesul de lichidare a daunelor in Romania, ar putea avea, cel putin in teorie, efecte benefice asupra serviciilor oferite clientilor, mai ales pe segmentul auto.

"Din punct de vedere legislativ, intreaga societate romaneasca asteapta masuri importante care intarzie sa apara. Probabil ca cea mai necesara schimbare ar trebui sa fie cea legata de externalizarea sistemului de constatare si evaluare a daunelor. In felul acesta nu se mai poate continua", a declarat Florin PANDELE, Directorul GENERAL al AUTOCAR Service, intr-un interviu pentru 1asig.ro.

In situatia actuala, oficialul AUTOCAR Service crede ca: "asiguratii romani se afla sub "dictatura inspectorilor de daune" care stabilesc in mod explicit service-ul unde se repara masina asiguratului/pagubitului, solutia tehnica adecvata si costul reparatiei. Aceasta formula de inspector de daune "procuror - judecator" apartine unei epoci incheiate si nu este viabila intr-o tara cu pretentii europene la care ar trebui sa se ralieze si firmele de asigurari", completeaza acesta.

De altfel, "relatia asigurator-service a devenit din ce in ce mai tensionata in ultima vreme. Probabil asa este natura lucrurilor: contextul economic dificil provoaca tensiuni tot mai accentuate intre parteneri. Faptul ca numarul de reclamatii inregistrate la ASF a crescut semnificativ in contextul scaderii masive a numarului de dosare de dauna reprezinta o realitate ingrijoratoare care exprima, fara indoiala, gradul de satisfactie in scadere al asiguratilor romani", a explicat Florin PANDELE.

In mai multe tari din Europa, precum Marea Britanie sau Germania, lichidarea daunelor de catre firme specializate nu mai reprezinta o noutate de ceva vreme. De altfel, si in Romania, in special pe segmentul CASCO, companiile mai mici apeleaza la astfel de servicii.

"O astfel de masura ar imbunatati semnificativ perceptia asiguratului roman despre sistemul de asigurari, iar dificultatile prin care trece asiguratul/pagubitul roman in caz de accident nu ar mai atinge cote inimaginabile de neincredere si frustrare cauzate de modul defectuos de constatare si evaluare a daunelor".
Sursa: www.1asig.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu