joi, 19 decembrie 2013

ALLIANZ-TIRIAC: Venituri consolidate si profituri in usoara crestere pentru 2013

Pentru 2014, compania ALLIANZ-TIRIAC Asigurari estimeaza o crestere usoara a subscrierilor, dar si o evolutie a pietei locale de asigurari. "Ne asteptam la o crestere a pietei asigurarilor in 2014, insa nu una semnificativa, de doua cifre. Astfel, eu estimez o evolutie usoara intre 2-5%, nu cred ca piata va creste peste 5%, iar ALLIANZ-TIRIAC va evolua odata cu piata", a afirmat Remi VRIGNAUD, CEO, ALLIANZ-TIRIAC Asigurari, in cadrul unei intalniri cu presa organizata miercuri, 18 decembrie.

In ceea ce priveste rezultatele finale pentru 2013, Remi VRIGNAUD estimeaza o consolidare a veniturilor inregistrate de companie, care vor fi pe un nivel similar cu anul trecut, precum si o usoara crestere a profitului.

In primele noua luni ale anului 2013, ALLIANZ-TIRIAC Asigurari a subscris prime brute in valoare de 152,25 mil. EUR, in crestere nominala cu 1,43% fata de aceeasi perioada din 2012, ocupand locul al doilea in topul companiilor din piata romaneasca realizat de revista de specialitate INSURANCE Profile. Compania a platit daune in valoare de 82,04 mil. EUR in primele trei trimestre ale lui 2013, in scadere fata de cele 92,32 mil. EUR platite in aceeasi perioada din 2012, si detine o cota de piata de 10,7%.

Preocuparea pentru profitabilitate a ALLIANZ-TIRIAC se manifesta si prin orientarea catre tarife tehnice, foarte segmentate pentru politele de asigurare, precum si o selectare a clientilor. "Noi trebuie sa crestem si ne dorim acest lucru: ne trebuie profit pentru a ne dezvolta, dar avem nevoie si de crestere pentru a obtine profit. Insa noi nu luptam 'prin preturi'", a precizat Remi VRIGNAUD, subliniind ca nu exista intentia de a se alatura razboiului preturilor si competitiei neloiale.

In ceea ce priveste planurile pentru 2014, asiguratorul intentioneaza sa isi apere pozitia de lider pe segmentul CASCO. In primele 9 luni din 2013, ALLIANZ-TIRIAC Asigurari ocupa locul 1 in topul companiilor de asigurari pe segmentul asigurarilor CASCO, cu prime brute subscrise de 61,15 mil. EUR si daune platite de 49 mil. EUR. De asemenea, pentru anul urmator, compania vizeaza dezvoltarea pe segmentele life, sanatate si property.

Per ansamblu, piata din Romania se afla in continuare intr-un decalaj mare fata de alte tari din Europa de Est, fiind caracterizata printr-o viziune pe termen scurt, o rata redusa a economisirii si o competitie acerba, insa neloiala, intre companii, bazata in special pe razboiul preturilor. Astfel, desi exista potential, exista in acelasi timp o competitivitate foarte mare si nu exista profitabilitate. "Sunt necesare educatia consumatorilor cu privire la rolul asigurarilor si de ce au nevoie de acestea, o vedere pe termen lung si o competitie 'loiala' intre asiguratori", a explicat Remi VRIGNAUD.

Sursa: www.1asig.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu